ده نکته طلایی خرید صندلی
نوشته شده توسط : علی واجدی

شما در هنگام خرید صندلی باید به ده نکته طلایی دقت کنید. صندلی‌ها بخشی از دکوراسیون دفتر کار یا منزل . انتخاب یک صندلی طبی هزینه زیادی دارد شاید نتوانید این هزینه را پرداخت کنید ولی باید چند نکته مهم در هنگام خرید صندلی را در نظر بگیرید تا از صدمات جسمانی کم کنید. به طور میانگین یک مدیر یا یک کارمند در طول سال بیش از 1900 سال بر روی صندلی می‌نشیند که این امر می‌تواند یک عامل مهم برای انتخاب صندلی مناسب باشد چرا که بخشی از زندگی کارمندی محسوب می شود. دقت کنید که برخی از افراد زمان بیشتری را نسبت به خوابیدن بر روی صندلی می‌نشینند. یک صندلی طبی مناسب برای جلوگیری از خستگی و فشار بیش از حد به کمر و گردن طراحی شده است. 
 

بهترین صندلی اداری کدام است؟ شاید جواب این سوال ساده باشد اما باید دقت کنید بهترین صندلی برای هر شخص متفاوت است. بهترین صندلی اداری، بستگی به زمان استفاده، نوع استفاده و قطعاتی که در صندلی استفاده شده است دارد. باید بدانید که چه کسی می‌خواهد از صندلی استفاده کند. صندلی باید برای هر کسی که از آن استفاده می کند راحت و کارآمد باشد. بهترین صندلی علاوه بر حفظ سلامت شما باید از قطعات مناسب و باکیفیتی تشکیل شده باشد تا از طول عمر مناسب و کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. با در نظر گرفتن نکته های زیر می توانید به راحتی صندلی مناسبی را خریداری کنید. شاید جالب باشد که بدانید بالای بیست و پنج نوع صندلی اداری برای استفاده‌های مختلف وجود دارد. برخی از طراحان و سازندگان به این نکته توجه کرده‌اند که هر صندلی باید برای چه مکانی و چه زمانی استفاده شود. پس بهتر است در قدم اول برای خرید صندلی به دنبال گزینه ای باشید که متناسب با محیط کاری شما باشد. در صندلی‌های اداری از پارچه چرم یا هر دوی آن‌ها استفاده می‌شود. در زمان‌های گذشته جنس چرم صندلی‌ها به گونه‌ای بوده است که پس از چند دقیقه نشستن بر روی آن‌ها باعث عرق کردن نشیمنگاه صندلی می‌شده است.
 

به این دلیل از کلمه گذشته استفاده شده‌است که امروزه چرم هایی در بازار وجود دارد که با تکنولوژی گردش هوا باعث می‌شود تا از عرق کردن نشیمنگاه جلوگیری شود. یک نوع روکش صندلی به نام مش وجود دارد که از پارچه‌های خالص برای گردش هوا استفاده شده است، اشخاصی که گردش هوای پشتی و نشیمنگاه صندلی برایشان بسیار مهم می‌باشد می‌توانند از این نوع صندلی‌ها خریداری کنند. روکش پارچه‌ای دارای دوام بیشتری نسبت به مدل‌های دیگر می باشد ولی روکش چرم بسیار زیباتر است. اگر از چرم خشک برای روکش صندلی استفاده کنید بعد از مدت کوتاهی چرم ترک می‌خورد و یا پوسته پوسته می‌شود. پوسته پوسته شدن چرم یکی از خرابی‌های صندلی اداری می باشد، پس قبل از خرید بهتر است به این نکات توجه کنید. یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید صندلی باید به آن توجه کنید قابلیت شستشوی روکش آن است، برخی از صندلی‌ها در زمان شستشو کیفیت خود را از دست می‌دهند. همان‌طورکه می‌دانید ارگونومیک یعنی دانش به کار بردن اطلاعات علمی در مورد انسان برای یک محصول یا یک شی می باش.د هر صندلی که بر روی آن می‌نشینید قطعاً ارگونومیک نیست.
یک صندلی طبی باید به طور کامل از کمر، گردن و ستون فقرات شما محافظت کند و باعث شود گردش خون به‌درستی در بدن انجام شود. مواردی که در یک صندلی طبی باید مناسب باشد شامل تکیه‌گاه، دسته صندلی، ارتفاع نشیمنگاه و طول نشیمنگاه می باشد.

پوشش گودی کمر یا انحنای ستون فقرات
 مهم‌ترین مسئله‌ای که شما برای خرید صندلی باید در نظر داشته باشید پوشش کمر و انحنای ستون فقرات است. طراحان صندلی‌های طبی به این نکته توجه بسیاری دارند. یک صندلی طبی مناسب باید گودی کمر را به راحتی پوشش داده و پر کند. برخی از صندلی‌های طبی تنظیمات خاصی برای پشتیبانی از گودی کمر دارند که نسبت به ستون فقرات شما قابل تنظیم هستند. اکثر صندلی های معمولی در پشتی صندلی طراحی‌هایی برای پر کردن انحنای ستون فقرات دارند.


 

تنظیمات ارگونومیک صندلی
 یک صندلی طبی عالی باید راحتی نشستن به مانند یک مبل را به شما هدیه دهد. پس با این‌وجود لازم است که از تنظیمات زیادی تشکیل شده باشد که شما به راحتی بتوانید تمام اجزای آن را تنظیم کنید.
 

تنظیمات برخی از صندلی‌های طبی به بیش از بیست و پنج تنظیم می‌رسد. تنظیماتی مانند تنظیم پشت گردنی ، تنظیمات دسته صندلی و تنظیمات پشتی کمری می باشد. مکانیزم صندلی‌های اداری یکی از مهم‌ترین مکانیزم هایی است که باید رعایت شود.
 

تنظیمات صندلی
 انواع تنظیمات صندلی بسته به نوع مکانیزم آن متفاوت است. پس بهتر از صندلی‌هایی را انتخاب کنید که دارای تنظیمات زیادتری باشد. در زمان خرید صندلی توجه زیادی به مکانیزم آن داشته باشید .مکانیزم صندلی اداری می‌تواند بیش از بیست و پنج نوع تنظیمات را پوشش دهد. ساده‌ترین تنظیمات صندلی اداری مربوط به تنظیم ارتفاع می باشد. یک صندلی مناسب برای ادارات باید حداقل تنظیمات را داشته باشد.
 

فوم سرد یا فوم گرم در صندلی؟
 برای پشتی و نشیمنگاه صندلی از فوم استفاده می‌شود. معمولاً در تمامی صندلی‌ها از فوم سرد به دلیل مقاومت بالایی که دارد و همچنین واکنش سریعی که از خود نشان می دهد استفاده می‌شود .در نظر داشته باشید که فوم سرد هم درجه‌بندی مختلفی دارد. اگر فوم کیفیت پایینی داشته باشد در مدت زمان کوتاهی خورد می شود.
 

نشیمنگاه مناسب در صندلی
کسانی که در طول بیست و چهار ساعت به مدت زیادی بر روی صندلی می‌نشینند بهتر است از نشیمنگاه گرد استفاده نکنند. یک نشیمنگاه مناسب باید بین دو تا پنج سانت بزرگ‌تر از باسن شما باشد. اطمینان حاصل کنید که نشیمنگاه دارای فوم با کیفیت است در غیر این صورت فوم کیفیت خود را در زمان کوتاهی از دست می‌دهد و باعث می‌شود که پس از مدت کوتاهی احساس خستگی کنید.
 

ابعاد صندلی
زمانی که در مورد ابعاد صندلی صحبت می‌کنیم دو نکته را باید در نظر داشته باشید. ابعاد صندلی که می‌خواهیم بخریم و شخصی که می‌خواهد از صندلی استفاده کند. در نظر داشته باشید که هیچ استاندارد مناسبی وجود ندارد که به‌صورت ثابت آن را بیان کنیم اما بیشتر صندلی‌هایی که تولید می‌شوند دارای ارتفاع 92 تا 105 سانتی‌متر، عرض 45 تا 58 سانتی‌متر و عمق 46 تا 55 سانتی‌متر می باشد. با توجه به ابعاد توضیح داده شده می‌توانید صندلی مناسبی را انتخاب کنید.
 

چه برندی از صندلی را خریداری کنیم؟
چند سالی است که برندهای مختلف در زمینه تولید صندلی اداری فعال هستند. شما می‌توانید به‌راحتی با جستجو در اینترنت بهترین برند را انتخاب کنید.
 

نتیجه گیری
بعد از خواندن مطالب بالا می‌خواهیم نتیجه‌گیری کلی از مباحث داشته باشیم. بهتر است صندلی ارزان نخرید. اگر امکان خرید صندلی گران‌قیمت را دارید از صندلی‌های طبی یا ارگونومیک استفاده کنید. از فوم سرد در صندلی به کار رفته استفاده کنید. در زمان خرید صندلی دقت کنید که صندلی شما قابلیت تنظیم ارتفاع و عقب جلو شدن پشتی را داشته باشد. به قطعات به کار رفته در صندلی مانند مکانیزم و فوم آن توجه داشته باشید، اگر کیفیت پایینی دارند بهتر است پول خود را هدر ندهید. بهترین صندلی، صندلی می باشد که شما در ساعات طولانی به راحتی بر روی آن نشسته و احساس راحتی کنید. روکش پارچه‌ای یا چرمی تفاوتی ندارد ، اگر کیفیت روکش صندلی کم باشد یا غیر قابل شستشو باشد شما پس از نشستن چند ساعته بر روی آن خسته خواهید شد و روکش خیلی زود خراب می شود.





:: برچسب‌ها: صندلی اداری , خرید صندلی , راهنمای خرید ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: